Kundservice fick höga betyg i höstens kundundersökning
Under hösten har vi följt upp kundärenden med sms, som ett komplement till vår stora NKI-undersökning. Kunder som har kontaktat Kundservice har fått sms med frågor om hur de upplevt kontakten med oss, med möjlighet att lämna synpunkter.

Kunder som varit i kontakt med Kundservice har fått möjighet att tycka till.
- Vi är stolta och glada över det fina beröm som vår Kundservice och Vakin fått av kunderna som har kontaktat oss, säger Anna-Lena Fomin, kund- och kommunikationschef. De flesta kunder är nöjda men vi har också fått bra synpunkter på områden vi kan förbättra.
Resultatet visar att 9 av 10 kunder fått hjälp med sitt ärende. Betyget på kundbemötandet var 8,7 av 10 . Bland kommentarerna finns trevligt bemötande, snabb hjälp, tydliga svar och proffsigt utförande på plats.
Några kunder lämnade synpunkter kring kostnader och önskade snabbare återkoppling i mer komplicerade ärenden. Vissa efterfrågade personlig kontakt med Vakins experter.
- Där skiljer sig vår kundservice från många andra på det sättet att vi är mycket mer än en växel, menar Anna-Lena. Våra handläggare i Kundservice hanterar de flesta ärenden från start till mål. När kunden vill tala med en expert så är de redan på rätt plats, i Kundservice.