Kontakta oss på Vakin

E-post: kundservice@vakin.se

Telefon: 090-16 19 00

Telefontid vardagar: 08:00–15´4:00

Fler kontaktuppgifter
Skriv ut

Beställ skyltar till soprum

Som fastighetsägare kan du kostnadsfritt beställa ett komplett paket med standardskyltar och dekaler till ditt soprum. Du väljer själv det antal du behöver, oavsett om det gäller ett eller flera soprum i ditt fastighetsbestånd.

Det här formuläret riktar sig till fastighetsägare av flerbostadshus och inte privatpersoner.

Vad går att beställa?

Förstora bilden

Illustration med skyltar och dekaler

Dekal (150×192 mm): Självhäftande klistermärke som fästs direkt på tunna. Varje tunna bör ha en egen dekal.

Skylt (300×385 mm): Monteras på väggen ovanför tunnorna. Du behöver inte alltid en skylt per tunna. Anpassa efter rummet.

1. Inventering

Ta reda på hur många skyltar och dekaler du behöver per soprum. Tänk på att varje tunna ska ha en egen dekal, men inte alltid en egen skylt. Anpassa detta efter

2. Beställning

Fyll i formuläret längre ner på sidan. Du anger antal per avfallstyp och hur många soprum det gäller.

3. Leverans

Leveranser påbörjas i juli månad ochoch leveranstiden är ca 3-7 arbetsdagar.

Fastighetsägare i Umeå får sms när paketet finns att hämta hos STUNT Skylt & Reklam, Västerslätt.

I Nordmaling och Vindeln kan du välja hemleverans.

4. Montering

En noggrann montering ger ett snyggt och prydligt soprum.

  • Skyltarna monteras med skruv med stort och plant huvud. Om soprumsväggen tillåter det, kan dubbelhäftande tejp vara ett annat alternativ.
  • Dekalerna monteras på den sida som står ut mot rummet. Torka av tunnan där dekalen ska sitta, så ytan inte är fet eller smutsig. Sätt dekalen centrerad och rak med dess undre kant 67 cm från golvet, en perfekt höjd för ögat.

E-tjänsten består av ett formulär med ett eller flera steg där du så noga som möjligt ska fylla i de olika fälten. Obligatoriska fält är markerade med *. Anvisningar om vilken information som ska fyllas i finns i anslutning till varje fält. I vissa fall kan du hitta ytterligare förtydligande genom att klicka på symbolen med frågetecken (?) i anslutning till fältet.

Efter att du fyllt i fälten på ett steg så klickar du på Nästa. Om det inte är korrekt ifyllt så visas detta genom att fältet rödmarkeras och förklaring till vad som behöver ändras. Det är också möjligt att gå tillbaka och ändra uppgifter i tidigare steg genom att klicka på Föregående.

När du är klar med alla steg så kommer du till en bekräftelsesida där du får en översikt av de uppgifter som du angett. Här behöver du också godkänna Vakins villkor innan du skickar in ditt ärende.

Vissa av våra e-tjänster kräver signering med BankID vilket framgår på e-tjänstens informationssida.

Efter att du skickat in ditt ärende skickas ett bekräftelsemail till den e-postadress som du angett. Ärendet hamnar då hos Vakins Kundservice.