Kontakta oss på Vakin

E-post: kundservice@vakin.se

Telefon: 090-16 19 00

Telefontid vardagar: 08:00–15´4:00

Fler kontaktuppgifter
Skriv ut

Felanmäl utebliven sophämtning

Har din soptunna inte blivit tömd? Här kan du göra en anmälan om utebliven sophämtning. Låt om möjligt kärlen stå framme tills de blivit tömda.

Olika orsaker till utebliven sophämtning

Sopbilen kan komma när som helst mellan kl 06.00-22.00 på upphämtningsdagen, vänta därför till dagen efter med att felanmäla.

 

Ibland kan sopbilen inte tömma soptunnor på grund av att krav på placering och hantering inte uppfylls. Kraven styrs av din kommuns föreskrifter om avfallshantering. Läs mer på denna sida.

E-tjänsten består av ett formulär med ett eller flera steg där du så noga som möjligt ska fylla i de olika fälten. Obligatoriska fält är markerade med *. Anvisningar om vilken information som ska fyllas i finns i anslutning till varje fält. I vissa fall kan du hitta ytterligare förtydligande genom att klicka på symbolen med frågetecken (?) i anslutning till fältet.

Efter att du fyllt i fälten på ett steg så klickar du på Nästa. Om det inte är korrekt ifyllt så visas detta genom att fältet rödmarkeras och förklaring till vad som behöver ändras. Det är också möjligt att gå tillbaka och ändra uppgifter i tidigare steg genom att klicka på Föregående.

När du är klar med alla steg så kommer du till en bekräftelsesida där du får en översikt av de uppgifter som du angett. Här behöver du också godkänna Vakins villkor innan du skickar in ditt ärende.

Vissa av våra e-tjänster kräver signering med BankID vilket framgår på e-tjänstens informationssida.

Efter att du skickat in ditt ärende skickas ett bekräftelsemail till den e-postadress som du angett. Ärendet hamnar då hos Vakins Kundservice.

Läs mer

Relaterade e-tjänster